21.03.2015     Ezariu Nicoleta

Despre noul agent imobiliar, sau doar despre o poveste de succes

Distribuie acest articol

Adrian ErimescuAdrian Erimescu este general manager şi partener Realmedia Network SA, companie care dezvoltă www.imobiliare.ro, principalul portal imobiliar din România. Administrează un buget de 2 milioane de euro şi are în subordine 50 de oameni. Experienţa sa în proiectul www.imobiliare.ro este una antreprenorială si este una caregoric redutabila. Am discutat cu Adrian Erimescu despre marketing imobiliar, despre dezvoltarea unei afaceri si in general despre lucruri de care oamenii ar trebui sa tina cont.

1.Ce inseamna marketing imobiliar? Ce  ar trebui adus in plus?

Inseamna sa pregatesti produsul pe care vrei sa-l vinzi (home staging, fotografii profi) si sa-l promovezi pe canalele potrivite (anunturi online, flyere in cartier, open house, social media, etc) si la pretul armonizat cu strategia proprietarului (care este balanta intre timpul de vanzare si pret – aici agentul imobiliar poate folosi instrumente ca Analiza Comparativa de Piata).

Marketingul imobiliar inseamna acelasi lucru de 100 de ani. Canalele de promovare si tehnologia se schimba. In urma cu 15 ani, cumparatorii cumparau ziarul sa gaseasca anunturi. Acum, marea majoritate a cumparatorilor cauta online. Sa faci fotografii profi e mult mai ieftin acum decat in urma cu 15 ani, etc.

2.Este antreprenoriatul experienta absoluta a unui lider? Este provocatoare aceasta experienta?

Sa produci impact intr-o industrie, sa o lasi intr-o forma mai buna decat ai gasit-o, sa schimbi putin in bine lumea, asta e experienta absoluta a unui lider. Antreprenoriatul e cea mai facila cale spre acest impact.

3.Credeti ca managerii stiu sa fie lideri?

Nu cred in generalizari. Stiu manageri care sunt urmati in foc de oameni, pentru ca vor sa ia partea la acea viziune, vor sa schimbe lumea. Si stiu manageri care sunt urmati de oameni pentru ca le este frica. Ambele tipuri de manageri pot fi foarte productivi in anumite etape de business. Uneori ai nevoie de focus pe viziune, uneori ai nevoie de focus pe executie.

4.Care sunt cele mai importante” instrumente” pe care ar trebui sa le detina un manager pentru a fi un lider?

Vorbesc despre mine: sa stiu incotro vreau sa indrept corabia (viziune) si sa stiu apoi sa facilitez performanta echipei mele pentru a ne atinge obiectivele.

5.Care credeti ca sunt principalele greseli pe care le fac managerii?

Vorbesc despre mine: sa nu stiu clar unde vreau sa indrept corabia (viziune neclara) si sa fac micro-management in loc sa facilitez performanta echipei mele.

6.Care este, in opinia dvs.,cea mai importanta calitate pe care ar trebui sa o aiba un lider?

Sa creada in vizunea sa si in echipa sa.

7.Ce credeti ca ii impiedica pe oameni sa obtina ceea ce isi doresc?

Nu stiu ce-si doresc, nu e clar definit.

8.Ce v-au invatat anii, in privinta oamenilor si aparitiilor din presa de pana acum?

Ca-i respect pe oamenii care vorbesc putin si produc impact. Vreau sa fiu unul dintre ei!

9.Cat conteaza sufletul si cat conteaza banii in afaceri?

Conteaza amandoua. Orice afacere exista pentru ca rezolva mai prost sau mai bine o problema. Este putin probabil sa rezolv cu adevarat bine o problema, daca nu pun suflet in asta (nu voi atrage langa mine oameni suficient de competenti si implicati ca sa gasim solutii cu adevarat bune). Banii sunt o consecinta a faptului ca rezolvi acea problema pentru mai multi clienti. Daca nu-i ai, inseamna ca nu rezolvi problema sau problema pe care o rezolvi e irelevanta pentru clienti.

10.Cine este omul Adrian Erimescu?

Sunt tata, sot, frate, fiu, prieten, coleg, antreprenor.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Anunta-ma cand
guest
0 Comments
Vechi
Noi Voturi
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x

Revista Ta de Educatie in Imobiliare si Constructii


Autor

Florin Dumitrescu Linked In

Eu sunt Florin Dumitrescu si cred ca am o mare doza de naivitate si idealism. Idealism si naivitate. Desi pare o prezentare tinuta la Asociatia Idealistilor Anonimi, de fapt nu e decat o justificare, poate neverosimila a crearii acestei reviste. Da. Am creat aceasta revista in speranta naiva de a indrepta lucrurile (care trebuie sa recunoastem, nu merg foarte bine) in afacerile imobiliare.

Cere sfatul nostru

    Autor