12.05.2013     Florin Dumitrescu

Sinceritatea ca gadget

Distribuie acest articol

Sinceritatea ca gadget“Unii dezvoltatori au inceput sa isi vanda apartamentele la kilogram. E doar o figura de stil, pentru ca, in caz contrar, cine ar avea atatia bani cat cantareste o locuinta.

Cine s-ar fi gandit ca o locuinta poate fi vanduta la kilogram? Ei bine, constructorii au facut calculele si, iata, vin cu oferta zilei: 2 lei kilogram de apartament. Pentru o garsoniera este nevoie insa de 120 de tone de materiale de constructii.”

Mini-grasoniera inteligenta, casa cu pom inauntru, casa vanduta la kilogram, etc. se pare ca astea sunt noile gaselnite pe care agentiile imobiliare, disperate in a gasi solutii salvatoare, le ofera cumparatorilor.

Pe masura ce criza imobiliara a continuat sa isi produca efectele, foarte multi agenti imobiliari one-man-show  au disparut, ceilalti au inceput sa isi coboare nasurile in pamant si sa isi foloseasca neuronii mai des decat pana atunci, au aparut agentii specializate, serviciile au inceput sa se imbunatateasca  iar astazi, cumparatorii si vanzatorii sunt mult mai atenti la reputatie decat inainte.

Dar piata imobiliara e in continuare rarefiata si operatorii cauta cu disperare solutii salvatoare. Concepte cum ar fi mini-garsoniera inteligenta si casa vanduta la kilogram au fost prezentate la Targul Imobiliar Bucuresti din acest an. In conditiile in care Targul sa desfasurat intr-un cort din Piata Constitutiei, cred ca valoarea sa la kilogram nu a fost foarte ridicata.

Ceea ce ma surprinde pe mine in tot efortul asta al operatorilor imobiliari de a mai vinde ceva este lipsa sinceritatii.

Eu cred ca sinceritatea este cel mai bun vanzator si o abordare constant onesta va produce pana la urma efecte salvatoare. Nu va relansa piata imobiliara dar este, din pacate nu din fericire, elementul de diferentiere intre ofertantii de imobile. Intr-o piata imobiliara celebra prin lipsa de transparenta, prin oportunism agasant si prin absenta profesionalismului, sinceritatea este gadgetul pe care trebuie sa il gaseasca agentiile imobiliare.

Sincer cred ca transparenta in relatia dintre vanzatori si cumparatori, preturile explicite si explicate, un istoric al proprietatii ce poate fi justificat sunt solutia, singura solutie pentru a vinde proprietati in aceste vremuri.

Imaginati-va un dialog de genul: Am cumparat acest imobil prin licitatie urmare a unei executari silite, l-am cumparat la un pret bun, l-am renovat  si ma astept sa il vand cu un profit de 1.500 de euro. Acesta este motivul pt. care cer pretul asta si, din pacate nu il pot negocia in jos. Daca nu aveti banii astia, va pot recomanda proprietatile unui alt agent, este vorba de X… el vinde mai ieftin.  

Utopic? Nu, sincer! Incercati, oricum nu aveti ce sa pierdeti, in acest moment nu aveti nimic!

Cititi si Povestea Orgoliului si a Chiriei.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Anunta-ma cand
guest
1 Comment
Vechi
Noi Voturi
Inline Feedbacks
View all comments
Andul
11 Ani Acum

Adevarul este ca tot mai multa lume este predispusa "schimbarii" asta ca sa o zic asa, insa nu este asta o problema, ceva peste care nu am putea trece, trebuie sa facem mai mult de atat decat sa ne plangem si uita asa ne vindem casa.
Referitor la faza cu "la kilogram" e simpatica, insa se refera mai degreaba la a vinde "in numar mare", presupun, sau ma insel?

1
0
Would love your thoughts, please comment.x

Revista Ta de Educatie in Imobiliare si Constructii


Autor

Florin Dumitrescu Linked In

Eu sunt Florin Dumitrescu si cred ca am o mare doza de naivitate si idealism. Idealism si naivitate. Desi pare o prezentare tinuta la Asociatia Idealistilor Anonimi, de fapt nu e decat o justificare, poate neverosimila a crearii acestei reviste. Da. Am creat aceasta revista in speranta naiva de a indrepta lucrurile (care trebuie sa recunoastem, nu merg foarte bine) in afacerile imobiliare.

Cere sfatul nostru

    Autor