22.08.2010     Florin Dumitrescu

ImoGoogle sau Agentul 2.0

Distribuie acest articol

Citesc zilele astea o carte despre internet scrisa de Jeff Jarvis. Se numeste Ce ar face Google? Imi place mai ales viziunea lui despre agentiile imobiliare si agentii imobiliari. Dati-mi voie sa il citez:

As infiinta o companie care nu face altceva decat sa sustina piata de imobiliare intr-un internet deschis, publicand anunturi pe craigslist, facand poze si filmulete de prezentare, creand pagini de internet pentru fiecare casa, asigurandu-se ca acele pagini pot fi gasite la o cautare prin Google, chiar si cumparand publicitate pe Google. Gratie lui Google poti face acest lucru pe cont propriu cu linkuri catre oricate fotografii vrei (serviciu gratuit pe Google Picasa), tururi video (gratuit pe You Tube si usor de filmat cu o camera de 100 de dolari); harti cu puncte de interes (gratuit pe Google Maps); o privire din aer (multumita Google Earth); si liste si cronici ale restaurantelor din apropiere (gratie Yelp, de asemenea disponibil pe Google Maps).Vanzatorii pot publica linkuri catre locurile lor preferate de petrecere a timpului liber, catre supermarketurile din zona si pot face sugestii de locuri de joaca pentru copii. Odata cu casa, poti vinde si experienta, stilul de viata, comunitatea. In curand le vei putea face cunostiinta cumparatorilor cu vecinii tai prin linkuri catre blogurile sau paginile lor de Facebook. Multi proprietari nu ar vrea sa se ocupe de asta singuri deci exista oportunitatea de a crea o afacere care sa-i ajute in acest demers. As vinde aceste servicii si optiuni contra unor sume fixe, nu a unui comision din pretul de vanzare…………………

Cumparatorii au la dispozitie instrumentele internetului si ale tehnologiei mobile pentru a prospecta un anumit cartier. Servicii noi aparute precum EveryBlock.com publica tot felul de date cu privire la o anumita adresa – infractiuni, permise de constructie, chiar si curatirea zidurilor de graffiti. Outside.in sorteaza articolele de pe bloguri in functie de pozitionare pentru ca tu sa poti citi ce au de spus vecinii tai. Printr-o cautare inteligenta, cumparatorii pot avea acces la informatii despre scoli sau arhivele de stiri locale. Pot cauta si contacta utilizatorii de Facebook care locuiesc in zona. Un serviciu recent si foarte bun numit CleverCommute prezinta imagini reale din iadul numit trafic. Toate aceste date la care ai acces fac mult mai mult decat agentul care-ti spune ca toate cartierele sunt minunate si ca fiecare casa are potential……………………………

Agentul 2.0 va avea propriul sau site plin de informatii unde poti afla orasele de care se ocupa si casele in a caror vanzare sa implicat, cu linkuri catre o sumedenie de informatii locale.

Hmm. Chestiile astea vor da peste noi dupa vre-o zece ani, dar vor da… 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Anunta-ma cand
guest
2 Comments
Vechi
Noi Voturi
Inline Feedbacks
View all comments
2
0
Would love your thoughts, please comment.x

Revista Ta de Educatie in Imobiliare si Constructii


Autor

Florin Dumitrescu Linked In

Eu sunt Florin Dumitrescu si cred ca am o mare doza de naivitate si idealism. Idealism si naivitate. Desi pare o prezentare tinuta la Asociatia Idealistilor Anonimi, de fapt nu e decat o justificare, poate neverosimila a crearii acestei reviste. Da. Am creat aceasta revista in speranta naiva de a indrepta lucrurile (care trebuie sa recunoastem, nu merg foarte bine) in afacerile imobiliare.

Cere sfatul nostru

    Autor